Verzend- en retourbeleid

Wij proberen zoveel mogelijk milieubewust te werken en zo de afvalstapel klein te houden. Zo gebruiken wij biologische foliezakjes en biologische verpakkingschips of hergebruiken wij de verpakkingsmaterialen en verpakkingen van onze leveranciers.  Hierdoor kan het dus voorkomen dat wij soms niet-biologische verpakkingsmaterialen herbruiken. Je bestelling kan dus ook in een “2e hands” doos verstuurd worden.

Ons verzoek is dan ook om dit alles ook weer zoveel mogelijk te hergebruiken of als je het weggooit het afval te scheiden, zodat papier, plastic en glas weer hergebruikt kan worden.

 

VERZENDEN:

Elke bestelling wordt altijd met Track & Trace van PostNL verstuurd. Wij versturen niks zonder Track & Trace-codes.

Tijdens het bestelproces kan je zelf een keuze maken uit de diverse opties:

  • Bezorging aan huis 
  • Ophalen op een PostNL servicepunt (Kies zelf je afhaalpunt)

De kosten zijn afhankelijk van het gewicht en welke keuze je maakt en liggen tussen de € 5,40 en € 8,50 bij een pakket tot 30 kg. Zijn de pakketten zwaarder dan zal ik 2 of meer pakketten moeten versturen en betaal je dus meer verzendkosten. Let op: Meestal geeft de winkelwagen eerst de meest voorkomende verzendmethode aan, die je later in het bestelproces kan aanpassen.

Als ik het pakket heb afgeleverd bij PostNL ontvang je via de mail een Track & Trace code.

Bestel je vanuit België? Dan zijn de verzendkosten tot 30 kg € 11,50. Is het pakket zwaarder, dan betaal je € 23,=. Let op: in het bestelproces wordt pas op het laatste moment (voor je daadwerkelijk gaat betalen) de juiste verzendkosten berekend. 

Bestel je vanuit een ander land, neem dan contact op via de mail, dan geef ik de mogelijkheden door.

 

LEVERTIJD:

In principe zullen we proberen om uw bestelling binnen 2-3 werkdagen te verzenden, met uitzondering rond de feestdagen en schoolvakanties, dan kan het mogelijk iets langer duren. Wij versturen niet op zaterdag, zondag en feestdagen.

Nadat je de bestelling hebt geplaatst gaan we zo snel mogelijk aan de slag en wordt je op de hoogte gehouden via de mail over de status van je bestelling. Indien wij de 2-3 werkdagen niet gaan halen zal ik dit zsm melden, waarbij ik ook een indicatie zal geven van de te verwachten levertijd.

 

ALS PAKKET NIET GELEVERD KAN WORDEN:

Indien je kiest voor ophalen bij servicepunt van PostNL dien je de bestelling wel op te halen. Als je het pakket niet ophaalt ontvang je (nadat de bestelling retour is ontvangen bij ons) de kosten van de bestelling retour, maar zijn wij wel genoodzaakt de verzendkosten in rekening te brengen. Zogauw wij de artikelen ontvangen, zullen wij zsm overgaan tot terugbetaling.

Indien de verzender het pakket niet kan bezorgen en deze niet opgehaald wordt bij het servicepunt gelden dezelfde voorwaarden als hierboven. Dit geldt ook als een pakket geweigerd wordt aan de deur.

 

RETOURBELEID:

ALGEMEEN

Aankopen kunnen geretourneerd worden als deze niet aan de wensen van de klant voldoen. ZenMomentjes hanteert een retourtermijn van 14 dagen. 

Voorwaarde is dat de artikelen onbeschadigd en niet gebruikt of gedragen zijn. De artikelen dienen voorzien te zijn van alle originele labels en naar behoorlijke wijze zijn verpakt. 

De kosten van de retourzending zijn voor rekening van de klant en worden niet vergoed door ZenMomentjes. 

RETOUREN VIA POST

De klant dient binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling een retourverzoek in via de mail of het contactformulier.
Zodra ZenMomentjes de aanvraag heeft goedgekeurd, ontvangt de klant via MyParcel een link voor de retourlabel welke op de verpakking geplaatst dient te worden. Hiermee kan de klant de bestelling of een deel daarvan binnen 14 dagen na ontvangst van de bevestiging retoursturen via PostNL

Wil de klant het via een andere vervoerder versturen? Dan mag de klant dat zelf regelen met deze vervoerder, dit gaat dan wel op eigen risico!

De klant verpakt de retour te zenden artikelen bij voorkeur in de originele verzenddoos en gebruikt de retoursticker van PostNL. Indien de klant een andere vervoerder gebruikt moet het pakket verstuurd worden naar: ZenMomentjes, Fregat 74, 1991MD Velserbroek.

Na ontvangst inspecteert ZenMomentjes alle retour gezonden artikelen. ZenMomentjes is gerechtigd artikelen te weigeren en terug te sturen, wanneer deze gedragen lijken te zijn, beschadigd, of waarvan de originele labels zijn verwijderd. Zodra ZenMomentjes de retouren heeft verwerkt en aan alle voorwaarden voor ruilen en retourneren is voldaan, wordt het factuurbedrag binnen 14 dagen teruggestort op de rekening of creditcard van de klant.

VERZENDING

ZenMomentjes is niet verantwoordelijk voor problemen die zich voordoen tijdens het retour zenden van artikelen. Bijvoorbeeld (maar niet uitsluitend): goederen die beschadigd raken tijdens verzending of verkeerd bezorgd worden. ZenMomentjes adviseert daarom een verzender te gebruiken die de waarde van de retour gezonden artikelen verzekerd en de klant een bewijs van verzending geeft. De kosten van de retourzending zijn voor rekening van de klant en worden niet vergoed door ZenMomentjes. 

 

HERROEPINGSFORMULIER

Het herroepingsformulier kunt u hier bekijken of printen. Deze mag u invullen en meezenden maar is niet noodzakelijk.

UITZONDERINGEN

ZenMomentjes kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het retour- & herroepingsrecht:

- Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;

- Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken.

© 2017 - 2024 ZenMomentjes | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel